Koolhydraatarme groene curry met vis

Curry is met rijst, rijst is rijk aan koolhydraten, dus als je koolhydraatarm wilt eten, is curry niet mogelijk. Toch? Fout!

Wie koolhydraatarm wil gaan eten leert al heel snel de geweldige alternatieve eigenschappen van bloemkool. Wanneer goed bereid, is het een uitstekende vervanger voor rijst (en pizzabodem).

Een snelle, makkelijke én koolhydraatarme thaise groene curry met vis:

Lees verder

Choco-havermout repen

Ken je dat, zo rond 4 uur? Ondanks als je koolhydraatarme eten met lage glycemische index, begint het tegen 4-en toch lichtjes te knagen in de maag. Maar je wilt niet grijpen naar de snelle suikers, terwijl je pas rond half 7 aan de maaltijd schuift.

Dan is er hoop! Er zijn heerlijke choco-havermout-repen te maken, die je dan op kunt eten. Niet 100% suikervrij, maar zeker vele malen beter dan wat je in de winkel koopt, en door de grote hoeveelheid havermout hou je het er lekker lang op vol.

Lees verder

Zuurdesem maken – dag 7

Eén groot bubbelfestijn vandaag! De starter lijkt er klaar voor te zijn, en heeft deze keer, als voorbereiding op het gebruik in een deeg, maar liefst 25 gram meel en water gevoerd gekregen. Daarmee ga ik morgen genoeg hebben voor het deeg, en hou ik voldoende over om daarna verder te gaan.

2015-06-05 07.35.33

Zuurdesem maken – dag 6

De vierde dag waren er weer meer mooie bubbels, dus het lijkt allemaal de goede kant uit te gaan. Wederom gevierd met een lepeltje roggemeel en wat water. En na de aanwijzinge op het internet te hebben gelezen, toch maar besloten om 2x per dag te gaan roeren. Eén keer ’s ochtends en één keer ’s avonds. Het bijvoeren gebeurt dan bij de avondroering.

2015-06-04 21.48.24 2015-06-04 21.48.34